Rachel Ferrao

Bachelor's thesis

Význam podpory celebrit v kosmetickém průmyslu mezi generací Z v Indii

The Importance of Celebrity Endorsement in the Beauty Industry among Generation Z in India
Abstract:
Cílem této práce je zhodnotit význam podpory celebrit v marketingu s ohledem na kosmetický průmysl v Indii, se zvláštním důrazem na pochopení toho, jak formují vnímání značky a nákupního chování indické generace Z. Tato studie dále objasní, zda je podpora celebrit úspěšnou marketingovou strategií značek, která má přimět generaci Z k nákupu produktů a služeb souvisejících s kosmetikou. Teoretická část …more
Abstract:
The aim of this thesis is to assess the importance of celebrity endorsements in marketing with regards to the beauty industry in India, with a specific emphasis on understanding how they shape Indian generation Z’s brand perception and purchase behavior. This study will further provide clarity as to whether celebrity endorsing is a successful marketing strategy for brands to get Generation Z to purchase …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 12. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 1. 2024
  • Supervisor: Václav Stříteský
  • Reader: Daniela Kolouchová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/91781