Petr Šulíček

Bachelor's thesis

CGI - využití v multimédiích a ekonomická nákladnost

Utilization and economic costs of computer-generated imaginary in advertising
Abstract:
Práce si klade za cíl nalézt odpověď na otázku, kdy a proč se počítačem generované vizuální výstupy (Computer-generated imaginary, dále CGI) používají v reklamní multimediální tvorbě. Pokouší se najít a pojmenovat specifika, která použití CGI nástrojů přináší, včetně nároků na IT infrastrukturu a způsob práce. Práce má v teoretické části za úkol pomocí výzkumu "Vysílání Super Bowl -- výskyt CGI v reklamních …more
Abstract:
The thesis aims to answer the question of when and why is Computer-generated imaginary (CGI) used in advertising and marketing. The work attempts to locate and identify the specifics that came along using CGI tools, including requirements for IT infrastructure and workflow. The theoretical part describes the research "CGI commercials during Super Bowl broadcasting" to confirm or refute the postulate …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 2. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 6. 2015
  • Supervisor: Zdeněk Vondra
  • Reader: Zuzana Šedivá

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/45658

Vysoká škola ekonomická v Praze

Bachelor programme / field:
Aplikovaná informatika / Informatika

Theses on a related topic