Integrace osob s mentalní retardací do společnosti se zaměřením na plán individualního rozvoje osobnosti – Lenka HRNČÍŘOVÁ
Lenka HRNČÍŘOVÁ
Bakalářská práce
Integrace osob s mentalní retardací do společnosti se zaměřením na plán individualního rozvoje osobnosti
Integration of people with mental retardation into the society with focus on the individual personal development
Anotace:
Plán individuálního rozvoje osobnosti by měl být pro mnoho lidí s mentálním postižením prostředkem k integraci (začlenění) a následně i inkluzi (splynutí) do intaktní (většinové) společnosti. Má umožnit jak celoživotní vzdělávání, tak i sociální učení a rozvoj osobnosti uživatele sociální služby. Cílem individuálního plánování má být navazování společenských kontaktů ať již prostřednictvím zájmových …víceAbstract:
The individual plan of personal development should be, for many people with mental disability, a means of integration and consequently inclusion in intact (majority) society. It is to enable lifelong education as well as social learning and personal development of the beneficiaries of social services. The objective of the individual planning is to enter into social contact either through leisure time …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 18. 12. 2009
Zveřejnit od: 18. 12. 2009
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 27. 1. 2010
- Vedoucí: PaedDr. Jiřina Frejková
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
HRNČÍŘOVÁ, Lenka. \textit{Integrace osob s mentalní retardací do společnosti se zaměřením na plán individualního rozvoje osobnosti}. Online. Bakalářská práce. Ostrava: Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta. 2009. Dostupné z: https://theses.cz/id/1n5ow2/.
Jak správně citovat práci
HRNČÍŘOVÁ, Lenka. Integrace osob s mentalní retardací do společnosti se zaměřením na plán individualního rozvoje osobnosti. Ostrava, 2009. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta
Plný text práce
Právo: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 18.12.2009
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 18. 12. 2009 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakultaOSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
Alternativní a augmentativní komunikace u dětí s těžkým mentálním a kombinovaným postižením
Jitka KUČEROVÁ -
Využití alternativní a augmentativní komunikace u žáků na základní škole speciální a v domově pro osoby se zdravotním postižením
Taťána Mohelníková -
Využití metod alternativní a augmentativní komunikace u dětí s autismem a mentálním postižením
Tereza Kulhánková -
Nové možnosti a přístupy v aplikaci alternativní a augmentativní komunikace
Tereza MRÁZKOVÁ -
Možnosti a využití technických pomůcek, aplikací pro alternativní a augmentativní komunikaci ve vybraných speciálně pedagogických centrech
Vendula MARZINOVÁ -
Využití metod alternativní a augmentativní komunikace v Mateřské škole a Základní škole speciální NONA v Novém Městě nad Metují
Renáta Kollertová -
Využití výměnného obrázkového komunikačního systému a znaků ze znakového jazyka u žáka se sluchovým a přidruženým mentálním postižením
Barbora Rýdlová -
Význam informovanosti o osobách s Alzhaimerovou chorobou jak předpoklad komunikace a sociální interakce s osobami pečujícími
Andrea Plisková