Bc. Marek Šoc

Master's thesis

Optimalizace vybraných částí dveřního systému vozidel veřejné dopravy pomocí MKP

Bus door system spare part optimalization using FEM
Abstract:
Práce se zabývá tvarovou optimalizací vybraných částí dveřního systému určeného pro vozidla hromadné dopravy pomocí metody konečných prvků (MKP). U těchto částí je provedena kontrola pevnosti a únavy. Na základě zjištěných výsledků je vytvořen nový návrh tvarů vybraných částí a následně je provedena nová kontrola a vyhodnocení.
Abstract:
This work is focused on spare part optimalization of bus door system for mass transport vehicles using final element method (FEM). These parts were tested on strength and dynamic strength. Results from testing were a base for new designs of chosen spare parts. These models were also tested on strength and dynamic strength.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 5. 2008

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 6. 2008
  • Supervisor: prof. Ing. Petr Paščenko, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Šoc, Marek. Optimalizace vybraných částí dveřního systému vozidel veřejné dopravy pomocí MKP. Pardubice, 2008. diplomová práce (Ing.). Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera

University of Pardubice

Faculty of Transport Engineering

Master programme / field:
Transport Engineering and Communications / Transport Means: Road Vehicles