IT Service Management - procesní řízení IT podle ITIL – Mykhailo Mykytynets
Mykhailo Mykytynets
Bachelor's thesis
IT Service Management - procesní řízení IT podle ITIL
IT Service Management - processes management according to ITIL
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou vylepšování vybraných procesů podle ITIL ve společnosti. Teoretická část přináší obecné informace o metodice ITIL, zejména pak o praktice provozu služeb a následně o jejích procesech a funkcích. Na základě těchto poznatků se v praktické části zaměří na analýzu situace v konkrétní organizaci, která vznikla snahou o přechod na ITIL. Tato část analyzuje aktuální …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with problematics of selected processes' improvement according to ITIL in company. The theoretical part brings general information about ITIL methodology, especially about service operation practices, and consequently about its processes and functions. Based on these findings the practical part concentrates on situation analyses of company, created with an effort to switch …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2021
Identifier:
http://evskp.uhk.cz/eB12569
Thesis defence
- Date of defence: 21. 5. 2021
- Supervisor: doc. Ing. Pavel Čech, Ph.D.
- Reader: Ing. Karel Mls, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MYKYTYNETS, Mykhailo. \textit{IT Service Management - procesní řízení IT podle ITIL}. Online. Bachelor's thesis. Hradec Králové: University of Hradec Králové, Faculty of Informatics and Management. 2021. Available from: https://theses.cz/id/1nj3oz/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 27. 5. 2021 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Hradec KrálovéUniversity of Hradec Králové
Faculty of Informatics and ManagementBachelor programme / field:
Systémové inženýrství a informatika / Informační management
Theses on a related topic
-
Implementace Information Technology Infrastructure Library (ITIL) v malém měřítku
František Podrazil -
Analýza IT procesů ve středně velké firmě a návrh implementace klíčových procesů dle rámce ITIL
Zdeněk Turecký -
Využití rámce ITIL k řízení procesů IT služeb
Jakub Krejcar -
Formalizace základních procesů rámce ITIL pomocí metody BPM
Jakub Janiš -
Analýza IT služeb Masarykovy univerzity z pohledu jejich vlastníků
Pavlína Špringerová -
Řízení IT služeb – IT Service Management ve společnosti XY podle knihovny ITIL
Richard Dzurko -
Měřitelnost a reportování podle klíčových ukazatelů výkonnosti (KPI’s) v řízení IT služeb (ITSM)
Filip Pražák -
Analýza a dokumentace procesů provozu služeb v IT organizaci podle ITIL
Tomáš Dedrle
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights