Bc. Lucie Holubičková

Master's thesis

Jazyk přesvědčování v reklamě

The Language of Persuasion in Advertising
Abstract:
Předmětem této diplomové práce je jazyk přesvědčování v reklamě. Pomocí odborné literatury jsem popsala nejpoužívanější výroky dnešní reklamy. Cílem diplomové práce je doporučení nejvhodnějších technik využívaných při tvorbě reklamních sloganů. Velice přínosná byla obsahová analýza reklamních sloganů a provedený marketingový výzkum, pro který jsem zvolila formu dotazování. Testovala jsem v něm různé …more
Abstract:
The subject of this thesis is the language of persuasion in advertising. Using literature I have described today's most popular statements in advertising. The aim of this thesis is the recommendation of the most suitable techniques used in creating advertising slogans. Highly beneficial was the content analysis of advertising slogans and the carried out marketing research for which I have chosen the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 7. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 8. 2013
  • Supervisor: Mgr. Stanislava Borejová
  • Reader: Mgr. Michal Tomčík, PhD.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní