Počátky vzniku výrobních značek a jejich reklamní funkce – Ing. Nela Bartošová
Ing. Nela Bartošová
Bachelor's thesis
Počátky vzniku výrobních značek a jejich reklamní funkce
Brand's origin and their advertising funkcion
Abstract:
Výrobní a obchodní značky dnes vidíme všude kolem nás. Smyslem této práce je komplexně zpracovat vznik, vývoj a funkce výrobních značek. Zaměřit se na jejich podstatu, hodnoty a důvěryhodnost. Podrobně se zaměříme na to, co se vlastně skrývá pod pojmem značka a z jakých částí se tento pojem skládá. Ukážeme si úspěšné i neúspěšné značky z různých odvětví. Cílem bakalářské práce je přiblížit historický …moreAbstract:
Nowadays we could see brands everywhere. So that we get near to brand´ s force, we will be engaged in brand´ s origin, development and their advertising function. We will closely focus on brands and their composition. You will be showed successful and non-success brands from several branches. The aim is approach historical brand´ s origin and development and detail approach brands Koh-i-noor and Škoda …moreKeywords
Značka historie značky hodnota značky image značky prvky značky struktura značky reklamní funkce značky nejúspěšnější značky řízení značky vývoj značky Brand brand´ s origin brand structure brand value brand image brand elements advertising function the most successful brands brand management brand development
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2009
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/q1n5z/
Thesis defence
- Date of defence: 18. 6. 2009
- Supervisor: prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
- Reader: Mgr. Matěj Hušek
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
The Project of Marketing Communication Strategy for Georgian Brand BORJOMI
Salome Baghaturia -
Creating value through brand management- A study on Toyota Ghana limited
Emmanuel Selase Asamoah -
Vývoj a struktura vybraného hotelového řetězce
Vira Valenchuk -
Slevové akce a brand management
Ivana Eliášová -
Brand management as a positioning strategy for a global tech corporate brand
Andrey Laptev -
The Fiat Brand - Issues and Opportunities of FCA Brand Portfolio Management
Mattia Marmo -
Brand management z pohledu neuromarketingu
Jana Hrušková -
Smyslový marketing a brand management
Martin Graupner