Mýtus krásy, ženy a současná společnost – Mgr. Barbora Malíková
Mgr. Barbora Malíková
Diplomová práce
Mýtus krásy, ženy a současná společnost
The beauty myth, women and society
Anotace:
Cílem diplomové práce je prozkoumat současný trend kultu těla a mýtu krásy, jejich biologické a kulturně historické kořeny. Pokouším se objasnit, proč je krása v dnešní společnosti tolik genderově podmíněná, proč je právě žena ztotožněna s krásným pohlavím. Dále zkoumám společenské mechanismy, které legitimizují honbu po ideálním těle, a jejich důsledky na individuální i společenské rovině.Abstract:
The aim of the thesis is to describe and clarify the beauty myth and its biological, cultural and historical roots. I focus on women: the gender conditionality of beauty and its impact on contemporary society.
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 23. 6. 2006
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/k7brf/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 8. 9. 2006
- Vedoucí: prof. PhDr. Jan Zouhar, CSc.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
MALÍKOVÁ, Barbora. \textit{Mýtus krásy, ženy a současná společnost} [online].
Brno, 2006 [cit. 2021-01-22]. Dostupné z: <https://theses.cz/id/1rx8ko/>.
Diplomová práce.
Masarykova univerzita, Filozofická fakulta.
Vedoucí práce prof. PhDr. Jan Zouhar, CSc..
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro střední školy / Učitelství základů společenských věd pro střední školy
Práce na příbuzné téma
-
Ideál ženské krásy a jeho souvislosti s vnímáním body image v prostředí sociální sítě Instagram
Martina Homoláková -
Negativní body image a jeho vliv na studenty
Lucie Řehořová -
Body image - představy a reality u studentů PF
Lucie MORAVCOVÁ -
Body image a jeho využitie v marketingovej komunikácií na sociálnych sieťach
Adriana Poláková -
Marketingový význam body image
David Hejtmánek -
Vliv sociální sítě Instagram na body image dívek ohrožených poruchami příjmu potravy
Veronika Schiesslová -
Body image žen v reklamě
Renáta Hašpicová -
Motivy židovství v poezii Michala Flacha a Zena Kaprála
Markéta Hošíková