Psychologický vliv influencerů na rozhodování spotřebitelů – Bc. Linda Poldauf
Bc. Linda Poldauf
Bachelor's thesis
Psychologický vliv influencerů na rozhodování spotřebitelů
The psychological influence of influencers on decision-making of consumers
Abstract:
Bakalářská práce se bude zabývat sílou vlivu a působením influencerů na rozhodování spotřebitelů v současném globalizovaném, konzumním a digitálním světě. Cílem práce je na základě analýzy influencerů zabývajících se módou a oblečením zhodnotit využívané nástroje a formy propagace, které využívají s cílem ovlivnit spotřebitele. Autorka se domnívá, že je možné nalézt společné rysy, které mají svůj základ …moreAbstract:
The bachelor thesis will deal with the strength of the influence and influence of influencers on consume decision – making in today’s globalized, consumer and digital world. The aim of the bachelor thesis is based on the analysis of influencers dealing with fashion and clothing to evaluate the tools and forms of promotion used, which they use in order to influence consumers. The author believes that …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2020
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/uic0p/
Thesis defence
- Date of defence: 15. 6. 2020
- Supervisor: PhDr. Tereza Vacínová, Ph.D.
- Reader: PhDr. Ilona Toufarová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Social and psychological aspects of the influence of stereotypes on the behaviour of consumers on the Russian market
Svetlana Shumilova -
The Influence of Book Series The Vampire Diaries on Young Adults
Michaela Černocká -
Instagram marketing podniků působících v gastronomii a jeho vliv na chování spotřebitelů generace Y a Z
Michala Osičková -
Instagram jako marketingový nástroj podpory cestovního ruchu
Ekaterina Khudyakova -
Reklama na Instagramu a její vliv na spotřebitele
Gabriela Nešporová -
The Impact of Social Media Influencers Focused on Health on Marketing and Consumer Behavior on Instagram in Czech Republic
Dominik Ziegler -
YouTube a Instagram jako nástroje marketingové komunikace
Barbora MATĚJOVCOVÁ -
Sponzorovaný obsah na Instagramu: vliv influencera na vnímání brandu spotřebitelem
Denisa Šanderová