Reklamní působení a jeho vliv na spotřební chování dětí ve věku 12 -15 let ve vztahu ke sladkostem a rychlému občerstvení. – Ing. Arnošt Zeman
Ing. Arnošt Zeman
Bachelor's thesis
Reklamní působení a jeho vliv na spotřební chování dětí ve věku 12 -15 let ve vztahu ke sladkostem a rychlému občerstvení.
Advertising effect and its influence on the consumer behavior of 12 to 15 year old children in regard to sweets and fast food.
Abstract:
V teoretické části jsem popsal reklamu a psychologické aspekty, jakými může reklama ovlivnit chování spotřebitelů, konkrétně dětí. Popsal jsem působení televizní reklamy a analýzu televizních reklamních prostředků. V závěru teoretické části jsem popsal psychologii a spotřební chování dětí ve věku 12 až 15 let. V praktické části jsem se zabýval reklamou na sladkosti a rychlé občerstvení, vypracoval …moreAbstract:
In the theoretic part I described the psychological aspects of advertising and how it can influence the behavior of consumers, concretly children. I described and analysed the influence of TV advertising. In the conclusion of the theoretic part I described the psychology and consumer behavior of children between the ages of 12 to 15 years. In the practical part I dealed with the advertisements of sweets …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2009
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/aot1j/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2009
- Supervisor: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
- Reader: Ing. Vilém Kunz, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ZEMAN, Arnošt. \textit{Reklamní působení a jeho vliv na spotřební chování dětí ve věku 12 -15 let ve vztahu ke sladkostem a rychlému občerstvení.}. Online. Bachelor's thesis. Praha: University of Finance and Administration. 2009. Available from: https://theses.cz/id/1uqvuj/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Globalizace a její vliv na síť rychlého občerstvení McDonald’s
Petr Slovák -
Influence of marketing and advertising on Food Industry
Anna Tsoy -
Analysis of Consumers and Consumers’ Behaviour - Case Study of Fast Food
Elvira Sharafutdinova -
NEJZNÁMĚJŠÍ SVĚTOVÉ KUCHYNĚ - SPECIFIKA V OBLASTI TZV. RYCHLÉHO OBČERSTVENÍ (FAST-FOOD), VLIV NA ZDRAVÍ A JEJICH OBLÍBENOST U STUDENTŮ JIHOČESKÉ UNIVERZITY
Petra TESAŘOVÁ -
Fast food a obézne deti
Nikola Kozelková -
Prečo deti jedia to, čo jedia?
Zuzana Gáliková -
Prínos aplikácie Book Creator pre non-verbálne deti s viacnásobným postihnutím
Emilia Lazová -
Filmové ceny a ekonómia prestíže: Festival filmov pre deti a mládež v Gottwaldove 1961–1989
Barbara Bahnová