Bc. Nikola Uramová

Master's thesis

Myšlení a reklama

Thinking and advertising
Abstract:
Obsahem diplomové práce je zmapování základních pojmů, týkajících se reklamy, její role a druhů. V práci jsou rozebrána jednotlivá média, kterými je reklama šířena a cílové skupiny spotřebitelů, kterým je určena. Následně jsou vylíčeny reklamní techniky, využívané při tvorbě reklamního sdělení. Další část je věnována psychologii reklamy, v níž jsou rozebrány psychické procesy lidí, na které reklama …more
Abstract:
The main subject of the thesis is the basic concepts mapping concerning advertising, its roles and types. The work discusses individual media, which is the advertising propagated by and it also discusses the target groups of consumers whom it is addressed. Subsequently, the advertising techniques used in the making of advertising communication are portrayed in the work. The next section is devoted …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 19. 6. 2015
  • Supervisor: Mgr. Ing. Petr Wawrosz, Ph.D.
  • Reader: doc. Radim Valenčík, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní