Specifika edukace dětí se zrakovým postižením se zaměřením na sociální a personální kompetence – Bc. Helena Židková
Bc. Helena Židková
Diplomová práce
Specifika edukace dětí se zrakovým postižením se zaměřením na sociální a personální kompetence
Specifics of education of visually impaired children with focus on social and personal competences
Anotace:
Tato diplomová práce se zabývá problematikou edukace dětí a žáků se zrakovým postižením s ohledem na úroveň sociálních a personálních kompetencí. Teoretická část vymezuje zrakové postižení a jeho vliv na osobnost dítěte, dále se zabývá možnostmi a podmínkami vzdělávání žáků se zrakovým postižením. Popisuje sociální a personální kompetence, jejich význam a možnosti, jak je vhodně posílit. V empirické …víceAbstract:
This diploma thesis deals with the problems of educating visually impaired children and pupils with regard to the level of social and personal competences. Theoretical part defines visual impairment and its influence on the character of a child, and further it concerns with the possibilities and conditions of educating visually impaired children. It describes social and personal competences, their …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 25. 4. 2007
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/h1ly3/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 23. 5. 2007
- Vedoucí: PhDr. Petra Röderová, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
Rozvoj komunikativní, sociální a personální klíčové kompetence v mateřských školách
Romana Fraňková -
Diagnostika strategií učení angličtině jako cizímu jazyku u žáků 6. třídy základní školy
Renata Večerková -
Ritualizované chování dětí předškolního věku v procesu sociálního učení: Výzkum v mateřských školách Plzeňského kraje. Klíčová slova (Key Words): Ritual, Ritualized Behavior, Social Learning, Evolution, Evolutionary Perspective, Imitation as a Form of Social Learning
Ilona KAŠOVÁ -
Rozvoj samostatnosti dítěte jako součást přípravy na školu
Kateřina JÍLKOVÁ -
Sociálně terapeutická dílna jako nástroj podpory samostatnosti klientů s mentálním postižením
Klára MOJHOVÁ -
Formy sociální integrace na Základní škole speciální a jejich vliv na rozvoj komunikačních dovedností u dětí s kombinovaným postižením
Lucie Šťastná -
Integrace dítěte s atypickým autismem do běžné základní školy
Michaela Cikrdlová