Specifika edukace dětí se zrakovým postižením se zaměřením na sociální a personální kompetence – Bc. Helena Židková
Bc. Helena Židková
Master's thesis
Specifika edukace dětí se zrakovým postižením se zaměřením na sociální a personální kompetence
Specifics of education of visually impaired children with focus on social and personal competences
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá problematikou edukace dětí a žáků se zrakovým postižením s ohledem na úroveň sociálních a personálních kompetencí. Teoretická část vymezuje zrakové postižení a jeho vliv na osobnost dítěte, dále se zabývá možnostmi a podmínkami vzdělávání žáků se zrakovým postižením. Popisuje sociální a personální kompetence, jejich význam a možnosti, jak je vhodně posílit. V empirické …moreAbstract:
This diploma thesis deals with the problems of educating visually impaired children and pupils with regard to the level of social and personal competences. Theoretical part defines visual impairment and its influence on the character of a child, and further it concerns with the possibilities and conditions of educating visually impaired children. It describes social and personal competences, their …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2007
Identifier:
https://is.muni.cz/th/h1ly3/
Thesis defence
- Date of defence: 23. 5. 2007
- Supervisor: PhDr. Petra Röderová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŽIDKOVÁ, Helena. \textit{Specifika edukace dětí se zrakovým postižením se zaměřením na sociální a personální kompetence}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2007. Available from: https://theses.cz/id/1ustlf/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Rozvoj komunikativní, sociální a personální klíčové kompetence v mateřských školách
Romana Fraňková -
Diagnostika strategií učení angličtině jako cizímu jazyku u žáků 6. třídy základní školy
Renata Večerková -
Ritualizované chování dětí předškolního věku v procesu sociálního učení: Výzkum v mateřských školách Plzeňského kraje. Klíčová slova (Key Words): Ritual, Ritualized Behavior, Social Learning, Evolution, Evolutionary Perspective, Imitation as a Form of Social Learning
Ilona KAŠOVÁ -
Rozvoj samostatnosti dítěte jako součást přípravy na školu
Kateřina JÍLKOVÁ -
Sociálně terapeutická dílna jako nástroj podpory samostatnosti klientů s mentálním postižením
Klára MOJHOVÁ -
Formy sociální integrace na Základní škole speciální a jejich vliv na rozvoj komunikačních dovedností u dětí s kombinovaným postižením
Lucie Šťastná -
Integrace dítěte s atypickým autismem do běžné základní školy
Michaela Cikrdlová