Bauhaus jako východisko k výuce fotografie dětí a dospívajících – BcA. Daniela Martinová
BcA. Daniela Martinová
Master's thesis
Bauhaus jako východisko k výuce fotografie dětí a dospívajících
Bauhaus as an inspiration for teaching photography to children and young people
Abstract:
Tato práce nabízí didaktický podklad pro výuku fotografie vycházející z principů výuky úvodního kurzu výtvarné školy Bauhaus. V jeho koncepci se zaměřuje na rozvoj vizuální gramotnosti a integraci prožitků a smyslů do výuky. Materiál je určen pro estetickou výchovu, ale může být využit i v průřezových tématech osobnostního rozvoje, sociální výchovy a mimoškolních aktivitách. Pomáhá rozvíjet osobnost …moreAbstract:
This work offers a didactic basis for teaching photography based on the principles of the Bauhaus art school introductory course. In its conception, it focuses on the development of visual literacy and the integration of experience and the senses into the teaching. The material is designed for aesthetic education, but it can also be used in cross-curricular topics of personal development, social education …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 5. 2024
Identifier:
https://is.muni.cz/th/dbsrl/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2024
- Supervisor: Mgr. et Mgr. Kateřina Radoš Minaříková
- Reader: doc. Ing. František Svoboda, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Upper Secondary School Teacher Training in Estetic Education / DOPLNIT
Theses on a related topic
-
Rytmická gramotnost jako předpoklad hudební zralosti. Rytmická cvičení pro ZŠ a SŠ
Jan Podlena -
Estetická výchova komiksem v knihovně
Jana Jakeschová -
Filmová/audiovizuální výchova na pomezí výchovy literární a estetické: Možný rozvoj divácké gramotnosti kombinací britského modelu a naratologických hledisek.
Kristýna Kosová