Michaela Štruncová
závěrečná práce studenta vyššího odborného studia
Metoda Montessori pro seniory s demencí
Abstract:
Cílem absolventské práce s názvem „Metoda Montessori pro seniory s demencí“ je popsat Montessori metodu a poukázat na to, jak může obohatit život seniora a jak Montessori uvést do praxe. V teoretické části se snažím poukázat na problematiku demence, komunikaci s člověkem s demencí a představuji Montessori metodu pro seniory s demencí jako jeden z přístupů péče o seniory s demencí. V praktické části …moreAbstract:
The main aim of the graduate work called “Montessori Method for seniors with dementia” is describe the Montessori Method and show how Montessori Method for seniors with dementia can enrich life of senior and how Montessori put into practice. In the theoretical part I refer on problems of dementia and I introduce Montessori methods for elderly with dementia as one of the approaches Elderly Care for …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2017
Identifier:
https://is.jabok.cz/th/zx6jc/
Thesis defence
- Date of defence: 21. 6. 2017
- Supervisor: RNDr. Mgr. Ivana Čihánková
- Reader: Mgr. Hana Čížková
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologickáJabok - Institute of Social Pedagogy and Theology
vyšší odborný program / field:
Sociální práce a sociální pedagogika / Sociální pedagogika a teologie
Theses on a related topic
-
Využití Montessori přístupu u seniorů s demencí.
Terezie Ondroušková -
Možné využití Montessori přístupu u seniorů s demencí v podmínkách služby osobní asistence
Kateřina MĚSÍČKOVÁ -
Využití Montessori přístupu u seniorů s demencí
Terezie ONDROUŠKOVÁ -
Ritualizované chování dětí předškolního věku v procesu sociálního učení: Výzkum v mateřských školách Plzeňského kraje. Klíčová slova (Key Words): Ritual, Ritualized Behavior, Social Learning, Evolution, Evolutionary Perspective, Imitation as a Form of Social Learning
Ilona KAŠOVÁ