Bc. Pavel Vacarda

Master's thesis

Pojetí zkušenosti a výchovy v Deweyho filozofii

The Concept of Experience and Education in Dewey's Philosophy
Abstract:
Práce se zabývá pojetím zkušenosti a výchovy ve filozofii Johna Deweyho, významného představitele pragmatismu. Zabývá se principy Deweyho výchovy postavené na koncepci zkušenosti a ukazuje, jaký význam má výchova pro demokratickou společnost. Rovněž nastiňuje historické pozadí, hlavní rysy a význam pragmatismu jako filozofického proudu. Zahrnuje Deweyho intelektuální vývoj, jeho pojetí pragmatismu …more
Abstract:
The thesis focuses on the conception of experience and education in the philosophy of John Dewey, an important representative of pragmatism. It deals with the principles of Dewey's education based on the concept of experience and shows the importance of education for the democratic society. It also outlines the historical background, main features and the importance of pragmatism as a philosophical …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 1. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 6. 2010
  • Supervisor: prof. PhDr. Emil Višňovský, PhD.
  • Reader: prof. PhDr. Jaroslav Hroch, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta