Komunikační strategie tiskového mluvčího – Bc. Marcela Svobodová
Bc. Marcela Svobodová
Master's thesis
Komunikační strategie tiskového mluvčího
Communication Strategies of Press Spokesperson
Abstract:
Diplomová práce Komunikační strategie tiskového mluvčího se v teoretické i empirické rovině zabývá problematikou spojenou s komunikací tiskových mluvčích, analyzuje, popisuje a charakterizuje způsob práce tiskového mluvčího a komunikační kanály, jež ke své práci mluvčí využívá. Předkládá sumu těchto komunikačních strategií a na jejím základě vytvořenou typologii mluvčích dle užívaných strategií ve …moreAbstract:
The thesis Communication Strategies of Press Spokesperson in the theoretical and empirical level deals with issues related to communications spokespersons, analyzes, describes and characterizes the way how a press spokesperson works and shows communication channels that he uses. It presents the sum of these communication strategies and on that basis created typology of strategies used by speakers in …moreKeywords
Tiskový mluvčí komunikace komunikační strategie komunikační kanály médium žurnalistika novinář public relations (PR) aktivní PR reaktivní PR krizová komunikace výzkumná práce Spokesperson communication communication strategy communication channels media journalism journalist public relations active PR reactive PR crisis communication research work
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 5. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/wkvr7/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2014
- Supervisor: Mgr. Lenka Waschková Císařová, Ph.D.
- Reader: Ing. Rudolf Burgr, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesMaster programme / field:
Media and Communication Studies / Media Studies and Journalism
Theses on a related topic
-
Communication campaign of the firm
Afsan Bin Alam -
Analysis of corporate communication management
Xinyuan Li -
New types of media and its influence on corporate communication
Katsiaryna Asipenka -
New types of media and its influence on the corporate communication
Mariam Pilpani -
Evaluation of Marketing Communication Channels of Toyota Czech Republic
Petra Jílková -
Measurement of multi-antenna communication channels - study of upper bound channel capacity based on eigenvalue decomposition
Tomáš Janák -
Public Relations strategie ve společnosti Porsche Inter Auto CZ
Anna Gruberová -
Public relations vybrané neziskové organizace
Adam Rapák