Text analysis and translation commentary: promotional/advertising texts – Petra FLUKSOVÁ
Petra FLUKSOVÁ
Bachelor's thesis
Text analysis and translation commentary: promotional/advertising texts
Text analysis and translation commentary: promotional/advertising texts
Abstract:
This bachelor thesis is focused on translation of promotional and advertising texts. After a brief introduction to translation strategies, the thesis deals with the translation-oriented analysis. The chosen source text consists of 16 texts used by the company Rolex to promote their products. The thesis gives a translation of the source text into the target language based on the translation-oriented …moreAbstract:
Tato bakalářská práce je zaměřena na překlad reklaních textů. V první části představí překladatelské strategie a poté se zaměřuje na překladatelskou analýzu textu. Vybraný zdrojový text se skládá z 16 reklamních textů použitých firmou Rolex k propagaci jejich výrobků. Tato práce dále obsahuje překlad zdojového textu do cílového jazyka (čeština) založený na vykonané překladatelské analýze. Překlad dále …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2017
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Christopher Hopkinson, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
FLUKSOVÁ, Petra. Text analysis and translation commentary: promotional/advertising texts. Ostrava, 2017. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakultaUniversity of Ostrava
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / English Language and Literature
Theses on a related topic
-
Analýza systémů Google Ads a Seznam Sklik, vytvoření PPC kampaně pro vybraný podnik
Karel Hůsek -
Analýza reklamních a propagačních textů
Veronika Bejdáková -
Analýza jazyka reklam ruských a českých cestovních kanceláří
Barbara SCHOUPALOVÁ -
Analýza direct marketingu překladatelské Agentury Zelenka
Petra KOSTKOVÁ -
Návrh inovativní marketingové strategie pro začínající překladatelskou agenturu
Lukáš Městka -
Text analysis and translation commentary: literary text
Martin MRÁZEK -
Translation of a previously untranslated non-literary English text to Czech language, translation commentary and text analysis
Sebastiana LAŠUTOVÁ -
Problematika lexikální ekvivalence v překladu dětské literatury na příkladu díla Marcina Mortky
Kristýna Schubertová