Utilization of YouTube for autonomous learning purposes among Czech secondary school students – Bc. Sabina Sedláková
Bc. Sabina Sedláková
Master's thesis
Utilization of YouTube for autonomous learning purposes among Czech secondary school students
Utilization of YouTube for autonomous learning purposes among Czech secondary school students
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá využitím platformy YouTube.com jako nástroje pro autonomní učení u studentů středních škol. Součástí diplomové práce je výzkum, jehož cílem bylo zmapovat, jak studenti na dvou typech brněnských středních škol využívají platformu YouTube v anglickém jazyce, a zjistit, zda mezi studenty na daných školách existují rozdíly ve využívání platformy. Data pro výzkum byla získána …moreAbstract:
This diploma thesis explores the use of the platform YouTube.com for the purposes of autonomous learning among secondary school students. The thesis includes research aimed at mapping how students at two types of Brno secondary schools use and perceive the platform. The second aim of the research sought to establish differences between the students of the two schools. The data for the research were …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 5. 2021
Identifier:
https://is.muni.cz/th/z7pzt/
Thesis defence
- Date of defence: 29. 6. 2021
- Supervisor: Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D.
- Reader: B.A. Nicola Catherine Fořtová, M.A.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SEDLÁKOVÁ, Sabina. \textit{Utilization of YouTube for autonomous learning purposes among Czech secondary school students}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2021. Available from: https://theses.cz/id/22iank/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in English Language and Literature
Theses on a related topic
-
Příležitosti k rozvíjení autonomie žáka v hodinách anglického jazyka na 2. stupni ZŠ a role přesvědčení učitelů vztahující se k žákově autonomii a jejímu rozvíjení
Marie Chválová -
Kurdská otázka v kontextu ideologického soupeření ve válce v Sýrii
Anas Hamami -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Video games and self-directed learning of English language: Using commercial video games as an English language learning tool
Erik Simandl -
Implementing task-based teaching for English language students at the A2 level within small groups using authentic materials to build confidence in practical language use
Iveta Procházková