Využití klasických a inovativních výukových metod ve výuce odborných předmětů na středních školách – Bc. Lenka Doležalová
Bc. Lenka Doležalová
Master's thesis
Využití klasických a inovativních výukových metod ve výuce odborných předmětů na středních školách
Utilization of Traditional and Innovative Teaching Methods in Teaching of Vocational Subjects in Secondary Schools
Abstract:
Diplomová práce pojednává o problematice použití klasických a inovativních výukových metod odborných předmětů na středních školách obchodu a služeb. V teoretické části práce jsou charakterizovány klasické a inovativní výukové metody, uvedeny jejich výhody a nevýhody a kritéria k volbě výukových metod. Praktická část diplomové práce je zaměřena na výzkum učitelů a žáků, na téma výukových metod. Zabývá …moreAbstract:
The thesis discusses the problems of using traditional and innovative methods of teaching vocational subjects in secondary schools of commerce and services. In the theoretical part, classical and innovative teaching methods are characterized, their advantages and disadvantages and the criteria for selecting teaching methods are mentioned. The practical part is focused on the research of teachers and …moreKeywords
Výukové metody diskusní metoda skupinová výuka inscenační metoda brainstorming problémová metoda učitel žák střední škola vyučovací proces aktivizace samostatnost tvořivost.Teaching methods discussion method group lessons staging method problem method teacher student secondary school teaching process activation independence kreativity.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 4. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/p5v0u/
Thesis defence
- Date of defence: 17. 5. 2016
- Supervisor: Mgr. Pavel Pecina, Ph.D.
- Reader: Mgr. Petr Novák, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
DOLEŽALOVÁ, Lenka. \textit{Využití klasických a inovativních výukových metod ve výuce odborných předmětů na středních školách}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2016. Available from: https://theses.cz/id/22q0li/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Speciální pedagogika pro učitele středních škol
Theses on a related topic
-
Inscenační metoda - metoda prožitku ve výuce
Jana HAVELKOVÁ -
Filmové divadlo intimity. Metoda Live Cinema v inscenacích Katie Mitchell
Matěj Nytra -
Conducting repair in an advanced EFL secondary school classroom
Aleksandra Stojanovik -
Kahoot! - a case study of retention, engagement, and classroom dynamics at a secondary vocational school
Pavla Sassmannová -
Digital literacy of elementary and secondary school students and how to measure it
Tereza Gavelčíková -
Online Collaborative Work in EFL Classes at Lower-Secondary School
Barbora Babičová -
Upper Secondary School Students' Motives and Preparation for the C1 Advanced
Daniela Paličková -
"Could you repeat IT?": Error Analysis of Pair Work Oral Production of Czech Secondary School Students
Miryana Georgieva Slavíková