Ing. Jana Bezačínská

Bachelor's thesis

PR – součást komunikační kampaně při zaváděcí kampani produktu na trh

PR as a part of communication campaigns for the introduction of the product on the market
Abstract:
Teoretická část práce obecně rozebírá marketingový nástroj Public Relations, jeho historii, vývoj, nástroje a současnou roli v marketingu. Dále se věnuje pozici PR na českém trhu a charakteristice ostatních komunikačních nástrojů hrajících důležitou roli při zaváděcí kampani nového produktu na trh, bez nichž by PR jako takové neobstálo. Praktická část se zabývá konkrétní kampaní zavádějící nový produkt …more
Abstract:
The theoretical part deals with Public Relations in general, when PR is presented as a general marketing tool. Its history, development, tools and current role of PR in marketing are described. The theoretical part also focuses on the position of PR on the Czech market and the characteristics of other communication tools playing an important role in the new product launch; without these PR itself would …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 4. 6. 2012
  • Supervisor: Mgr. Miloslava Kykalová
  • Reader: Ing. Pavel Klička

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication