Vliv atributů „zelené“ značky na spotřebitele generace Mileniálů – Lukáš Umlauf
Lukáš Umlauf
Master's thesis
Vliv atributů „zelené“ značky na spotřebitele generace Mileniálů
The influence of the attributes of the "green" brands on the Millennial generation consumers
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá tématy, jež v sobě zahrnují problematiku značky, spotřebního chování, green marketingu a jeho strategií v kontextu spotřebitelů generace Mileniálů, kteří v jsou ústředními aktéry výzkumu provedeného replikací již uskutečněného výzkumu ve Spojených státech amerických v roce 2013. Cílem této práce je na základě dat získaných aktuálním výzkumem zodpovědět dvě výzkumné otázky …moreAbstract:
This thesis deals with topics that include the issues of brand, consumer behaviour, green marketing and its strategy in the context of consumers of the Generation of Millennials, who are crucial players in research currently conducted by replicating research already conducted in the United States in 2013. The goal of this work is based on data obtained by current research to answer two research questions …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 4. 2022
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/85565
Thesis defence
- Date of defence: 22. 6. 2022
- Supervisor: Jan Závodný Pospíšil
- Reader: Martin Musil
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/85565
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Management
Theses on a related topic
-
Životní styl generace mileniálů
Lenka Javorová -
Změny v příjmech a přístupu k problematice životního prostředí a biopotravin u generace mileniálů ve Vietnamu
Hung Cuong Hoang -
To what extent is green product relevant for generation Z? The future of green product in automotive industry.
Petra Lauerová -
Analýza Green Marketingu
Patrícia Čepáková -
Analýza green marketingu výrobkové řady Garnier Organic
Barbora Brožková -
Influencer marketing a udržitelnost
Ivana Mikulková -
Green marketing v oblasti rychlé módy
Marek Kuklík -
Ekologická udržitelnost kulturních eventů se zaměřením na marketing
Barbora Svorová