Are elections lists fair or nudging? – Martin Regéczy
Martin Regéczy
Bakalářská práce
Are elections lists fair or nudging?
Are elections lists fair or nudging?
Anotace:
Obecně se věří, že ti, co jsou na kandidátce výše získávají více hlasů, než ti níže. Toto přesvědčení bylo prokázáno na vzorku 100 volebních výsledků z univerzitních voleb z celé České republiky z let 2001-2009. Specifikum těchto voleb je, že kandidáti jsou na volebních lístcích řazeni dle abecedy. Ti s příjmením blíže začátku abecedy získávají více hlasů a vzniká tak tzv. abecední bias, ze kterého …víceAbstract:
It is generally believed that those candidates listed earlier on the ballot paper are likely to receive more votes than those listed later. This assumption was proved to be true on a sample of 100 election results collected from university elections across the whole Czech Republic in the years 2001-2009. These elections have one important feature -- all candidates are listed in alphabetical order. …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 11. 5. 2009
Identifikátor:
http://www.vse.cz/vskp/eid/14938
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 18. 9. 2009
- Vedoucí: Petr Bartoň
- Oponent: Marek Hudík
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/14938
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bakalářský studijní program / obor:
Ekonomie a hospodářská správa / Ekonomie
Práce na příbuzné téma
-
Volby do zastupitelstev obcí v ČR: Analýza výsledků voleb 2018 v krajském městě Karlovy Vary
Petr Elizeus -
Volby do místních zastupitelstev
Lucie Ondrůjová -
Accent Bias Towards a Selection of British Accents
Darina Zmateková -
Software for the detection of strand bias from the next-generation sequencing data
Alexandra Skysľaková -
Sledovanost a favorite-longshot bias
Erik Kolaja -
Comparative Sentiment Analysis of Media Bias
Jana Rojková -
Analýza vlivu kognitivních a emocionálních bias na investiční rozhodování
Viktor Hřebačka