Od integrace k inkluzi. Případová studie základní školy – Mgr. Vlastimil Fiala
Mgr. Vlastimil Fiala
Rigorózní práce
Od integrace k inkluzi. Případová studie základní školy
From integration to inclusion. A case study of a primary school
Anotace:
Práce se zabývá problematikou inkluze ve spojitosti s připraveností konkrétní základní školy na přechod k inkluzivnímu vzdělávání. Právě inkluze tvoří ústřední linku, od teoretických východisek, přes definice až ke způsobům jejího hodnocení ve školním prostředí. V teoretické části je v historických souvislostech, na základě popisu postupné demokratizace výchovy, představen vývoj přístupu k lidem s …víceAbstract:
The thesis deals with the issue of inclusion in connection with the preparation of the specific elementary school for the transition to inclusive education. Inclusion is a central line of the work, beginning from the theoretical background, through the definition of inclusion up to the means of its evaluation in the school environment. In the theoretical part, the development of the approach to people …víceKlíčová slova
Integrace inkluze segregace exkluze žák se speciálními vzdělávacími potřebami učitel intaktní žák rodič vzdělávání zvládání školy zařazení do běžné třídy diagnostika potřeb inkluzivní vzdělávání Integration inclusion segregation exclusion pupils with special educational needs teacher intact pupil parent education coping with school inclusion in regular classes diagnostics needs inclusive education
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 2. 10. 2015
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/phvr9/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 10. 2. 2016
- Oponent: doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D., doc. Mgr. Jana Poláchová Vašťatková, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaRigorózní řízení / obor:
Pedagogika / Pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
Srovnání vzdělávání žáků se zrakovým postižením ve škole hlavního vzdělávacího proudu a ve škole pro žáky se zrakovým postižením
Anna Ferdinandová -
Postoje žáků se speciálními vzdělávacímí potřebami k fobickým živočichům a jejich porovnání se žáky bez speciálních vzdělávacích potřeb
Martina Slepánková -
Základní školy s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřením na žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí a na romské žáky
Rostislav Maršálek -
Keramika se žáky se speciálními potřebami
Eva Novobílská -
Specifika využívání metod aktivizující výuky při práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
Hana Holečková -
Specifika ve výuce žáků se specifickými vzdělávacími potřebami se zřetelem na využití digitálních technologií v základní škole
Lenka Gajzlerová -
Komparace legislativních a koncepčních dokumentů České republiky, Francie a provincie Québec se zaměřením na vzdělávání žáků se speciálními potřebami
Edita BOURRIEZ -
Podpora integračního procesu pomocí projektového vyučování zaměřeného na seznámení žáků základní školy se speciálními potřebami dětí se zdravotním postižením
Petra Fráňová