Michaela TREJBALOVÁ

Bachelor's thesis

Logika ve výuce matematiky na základní škole

Logic in math lessons at elementary schools
Abstract:
Tato práce pojednává o výrokové logice a odvozovacích pravidlech, díky nimž můžeme matematiky popsat postup logického myšlení či řešení problémů pomocí intuice Dále je tato práce zaměřena na ukázky příkladů z učebnic matematiky pro druhý stupeň základních škol, které podporují rozvoj logického myšlení studentů.
Abstract:
This work deals with the propositional calculus and the rules of inference that allow us to mathematically describe the process of logical thinking or problem solving using intuition. Furthermore, this work focuses on demonstration of the examples from the textbooks of mathematics for secondary schools which supports the development of logical thinking of students.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2015
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Martina Kašparová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

TREJBALOVÁ, Michaela. Logika ve výuce matematiky na základní škole. Plzeň, 2015. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/