Economic importance of cultural industry in South Korea – Zuzana Hajduková
Zuzana Hajduková
Bachelor's thesis
Economic importance of cultural industry in South Korea
Economic importance of cultural industry in South Korea
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je představit komplexnost kulturních a kreativních obsahových odvětví a tento nový socioekonomický kulturní fenomén korejské vlny a změřit jeho vliv na Jižní Koreu. Kulturní průmysl se vyznačuje řadou klasifikací, které se liší nejen na základě zemí, ale dokonce i organizací. Jihokorejský kulturní průmysl se za posledních 20 let stal důležitou součástí ekonomiky země a navzdory …moreAbstract:
The aim of this bachelor thesis is to get introduced into the complexity of cultural and creative content industries as well as this new socio-economical cultural phenomenon of Korean Wave and measure its effect on South Korea. Cultural industries are characterized by a number of classifications which differ not only on the basis of countries but even of organizations. The South Korean cultural industry …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 12. 2022
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/88294
Thesis defence
- Date of defence: 11. 1. 2023
- Supervisor: Cristina Procházková Ilinitchi
- Reader: Viera Kováčiková
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/88294
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Cultural tourism and cultural market in Bosnia and Herzegovina ? Promotion strategy of the national product
Tanja MIĆIĆ -
Vinařská turistika na Jižní Moravě - kultura, tradice, architektura
Šárka Mejzlíková -
Zážitková turistika s využitím kulturního a historického dědictví
František ANTOŇŮ -
Entrepreneurship in the Cultural Industries in Southeast Asia
Huyen Trang Tran -
Vývoz služeb - produkční servis pro filmový průmysl
Mariana Vahalová -
Impact of the digital content marketing in music industry on customer satisfaction
Platon Gushchin -
Covid-19 pandemic impact on the Music event industry in the Czech Republic
Mikoláš Dušek -
Marketing in the Music Industry
Jan KAŠPÍR