Důvěryhodnost a vnímání informací uživateli sociálních sítích – Marie Pracnová
Marie Pracnová
Master's thesis
Důvěryhodnost a vnímání informací uživateli sociálních sítích
Credibility and perception of information of social network's users
Abstract:
Diplomová práce se zabývá tématem důvěryhodnosti a vnímání informací na sociálních sítích uživateli. Práce je dělena na teoretickou a praktickou část. Cílem teoretické části je představení pojmu důvěryhodnosti a jeho vnímání v různých médiích formou systematické rešerše. Teoretické ukotvení obsahuje vnímání různých médií uživateli v průběhu času od novin až po sociální sítě. Ve výzkumné části práce …moreAbstract:
This thesis is focused on the topic of the credibility and the perception of information on social networks by users. The thesis is divided into a theoretical and a practical part. The goal of the theoretical part defines the term credibility and the perception of credibility in different media through means of a systematic literature review. In the practical part the thesis evaluates the users‘ approach …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 11. 2019
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/81974
Thesis defence
- Date of defence: 25. 1. 2021
- Supervisor: Zdeněk Smutný
- Reader: David Blažej
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/81974
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Aplikovaná informatika / Informační management
Theses on a related topic
-
Kredibilita informací na internetu
Tomáš Dobrovolný -
Důvěryhodnost a distribuce informací v kontextu ekonomicko-technologické transformace
Petr Peřinka -
Lollard social networks: An analysis of heresy trial records from Kent (1511-1512)
Jan Král -
Influencer analysis on social networks
Tai Le Tan Huynh -
Social networks in hospitality
Ekaterina Kulikova -
Social Networks and Their Marketing Potential For Small and Medium Enterprises
Alonso Jan Hilgert dongo Soria -
Study of an industrial site converted into a protected ornithological site open to the public
Kristina Tanghe -
From On-site to On-line: How COVID-19 Changed the World of Interpreting
Petra Kapitančíková