Differences in the use of communication tools among European cultures – Nicole Knöpfli
Nicole Knöpfli
Master's thesis
Differences in the use of communication tools among European cultures
Differences among European Cultures in the Use of Business Communication Tools
Abstract:
Cílem práce je analyzovat komunikační chování evropských zaměstnanců. Práce zkoumá zda existují rozdíly v jejich preferenci komunikačních nástrojů jako je face-to face diskuze, telefonní nebo video hovory, e-maily nebo instant messaging, a jestli se tyto rozdíly řídí rozdílnou kulturou. Za tímto účelem byly země zařazeny do šesti skupin – latinsko, germánské, nordické, východní, anglosaské a Balkán …moreAbstract:
The purpose of this thesis is to analyse the communicational behaviour of European business people. Thereby, the project researches whether there are differences in their preference of communication tools, such as face-to-face discussions, phone or video calls, e-mails or instant messaging, and if these differences are guided by national culture. For this purpose, the countries were categorised into …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 4. 2017
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/73282
Thesis defence
- Date of defence: 7. 6. 2018
- Supervisor: Miroslava Zamykalová
- Reader: Soňa Gullová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/73282
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / International Business - Central European Business Realities
Theses on a related topic
-
Use of integrated marketing communication tools to support sales and build a company brand for the sale of confectionery supplies
Ludmila Naušová -
The Tools of Marketing Communication and their Development in the History
Egor Lykov -
Digital Marketing Tools of Product Communication Strategy
Maksim Igoshin -
Kultura a organizace veřejné správy (podniková kultura)
Martina Melchertová -
Kultura a organizace veřejné správy (podniková kultura)
Pavlína Caranová -
Podniková kultura v podnicích vybraného kraje
Veronika Šteflová -
Podniková kultura a její vliv na spokojenost zaměstnanců
Eliška Jeřábková -
Podniková kultura
Kristýna Přívratská