MgA. Vítězslav Charvát

Master's thesis

Využití marketingové komunikace v kulturním/hudebním projektu financovaném pomocí Crowdfundingu

Use of marketing communication in the cultural / music project funded through crowdfunding
Abstract:
Tato práce si klade za cíl zmapovat současný stav crowdfundingu u nás i v zahraničí, jakožto fenoménu dnešní doby v oblasti financování kulturních i nekulturních projektů, s fokusací na hudební projekty a především jejich marketingovou komunikaci směrem k potenciálním dárcům. V první části se věnuje samotnému pojmu crowdfundingu, jeho historii, fungování a české legislativě. V části druhé jsou vyzkoumány …more
Abstract:
The thesis aims to record the current state of crowfunding in the Czech Republic and abroad, as it has become a phenomenon in financing of cultural as well as non-cultural projects. The focus was taken on music projects and especially their marketing communication with potential donors. The first part concentrates on the term of crowfunding itself, its history, functioning and the Czech legislation …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 9. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 15. 9. 2014
  • Supervisor: doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D.
  • Reader: doc. MgA. Blanka Chládková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, Divadelní fakulta
https://is.jamu.cz/th/zl60p/

Janáček Academy of Music and Performing Arts in Brno

Faculty of Theatre

Master programme / field:
Dramatic Arts / Theatre Management focusing on Production