Bc. Václav Havlín
Master's thesis
Etika v marketingové komunikaci
Ethics in Marketing Communication
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá propojením etiky a marketingové komunikace. Vymezuje elementární pojmy související s touto problematikou. Charakterizuje historický vývoj tohoto oboru, prezentuje názory významných osobností. Věnuje se základním přístupům k etice, představuje současné mravní názory. V části věnované marketingové komunikaci zmiňuje počátky tohoto oboru v souvislosti s průmyslovou revolucí …moreAbstract:
This thesis deals with the interconnection of Ethics and Marketing communication. It defines the basic concepts associated with this issue. Characterizes the historical development of this field, presents views of prominent personalities. It deals with the basic approaches to ethics and contemporary moral view. The part of the marketing communication mentions the origins of this field in the context …moreKeywords
Etický kodex Etika Marketingové koncepce Morálka Nová média Podnikatelská etika Profesionální gastronomie Sociální síť Společenská odpovědnost firem Code of Ethics Business Ethics Corporate social responsibility Ethics Marketing concepts Morality New media Professional Gastronomy Social network
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 4. 2013
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/wwa2k/
Thesis defence
- Date of defence: 5. 6. 2013
- Supervisor: PhDr. Marek Matějka
- Reader: Ing. Vilém Kunz, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Účinnost CSR (Corporate Social Responsibility) projektů v marketingové komunikaci firem
Adéla Šlajchová -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Nelli Darbinyan -
Corporate social responsibility and its effectiveness for competitiveness of business
Iuliia Vasilenko -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Darina Khomenko -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Ekaterina Sukhova -
Modern Corporate Social Responsibility
Nazerke Kalniyazova -
Péče o zaměstnance jako součást Corporate Social Responsibility na příkladu organizace Škoda Auto, a. s.
Lenka Ječná -
Corporate Governance and Social Responsibility in Banking and Insurance
Nino Khazalia