Bc. Václav Havlín

Master's thesis

Etika v marketingové komunikaci

Ethics in Marketing Communication
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá propojením etiky a marketingové komunikace. Vymezuje elementární pojmy související s touto problematikou. Charakterizuje historický vývoj tohoto oboru, prezentuje názory významných osobností. Věnuje se základním přístupům k etice, představuje současné mravní názory. V části věnované marketingové komunikaci zmiňuje počátky tohoto oboru v souvislosti s průmyslovou revolucí …more
Abstract:
This thesis deals with the interconnection of Ethics and Marketing communication. It defines the basic concepts associated with this issue. Characterizes the historical development of this field, presents views of prominent personalities. It deals with the basic approaches to ethics and contemporary moral view. The part of the marketing communication mentions the origins of this field in the context …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 4. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 5. 6. 2013
  • Supervisor: PhDr. Marek Matějka
  • Reader: Ing. Vilém Kunz, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní