Mediální plánování a programatický nákup reklamy – Bc. Iveta Plachká
Bc. Iveta Plachká
Master's thesis
Mediální plánování a programatický nákup reklamy
Media Campaign Planning in a Programmatic World
Abstract:
Diplomová práce se zabývá programatickým nákupem mediálního prostoru se zaměřením na model RTB (Real Time Bidding). V teoretické části je přiblížen vývoj RTB reklamy na českém trhu i v zahraničí, princip fungování této technologie a chování jednotlivých subjektů v rámci RTB ekosystému. Práce dále nastiňuje budoucí vývoj v tomto odvětví a okrajově se zabývá také tématy jako ad fraud, ad blocking a brand …moreAbstract:
The thesis deals with programmatic inventory buying with a focus on Real Time Bidding (RTB). The theoretical part describes the evolution of RTB in both Czech and foreign markets, its technological solution and the key components within the RTB ecosystem. Furthermore, the thesis outlines expected future development in RTB industry and partially deals with topics like ad fraud, ad blocking and brand …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2019
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/jnh3k/
Thesis defence
- Date of defence: 7. 6. 2019
- Supervisor: Ing. Petra Jílková, Ph.D.
- Reader: PhDr. Martina Švecová, MSc
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
The Effectiveness of Programmatic Advertising Compared to the Classical Display Advertising: The Case of ABRA Software
František Vondrák -
Reporting výkonu programatické reklamy ve firmě střední velikosti
Filip Vacek -
Význam programatického nákupu internetové reklamy na českém trhu
Jana Šušková -
Reklama na internetu se zaměřením na sociální sítě
Jakub Zelenka -
Reklama a internet
Michaela Dudoňová -
Economics of Internet Advertising
Lucie Langmajerová -
Internet a reklama
David Zapletal -
Russkaja internet-reklama i PR v sfere turizma
Saida Teuvazhukova