Bc. Tereza Líznerová

Master's thesis

Využití emocí v reklamě

Use of emotion in advertising
Abstract:
Diplomová práce se zabývá využitím emocí v reklamě. Teoretická část je věnována základním pojmům, které souvisejí s reklamou a emocemi. V práci je objasněn pojem reklama, její význam a postavení v marketingovém komunikačním mixu. Dále se práce zabývá osobností spotřebitele, jmenuje typy emocí, které jej ovlivňují během řešení životních situací i nákupního chování. V práci je řešena otázka, jakým způsobem …more
Abstract:
This diploma thesis deals with the use of emotions in advertising. Its theoretical chapter presents the basic concepts related to advertising and emotions. The study clarifies first the concept of advertising as well as its importance and position in the marketing communication mix. It focuses further on personality of consumers and defines the emotions which affect consumers in various life circumstances …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 23. 6. 2020
  • Supervisor: PhDr. Tereza Vacínová, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Ilona Toufarová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní