Bc. Tereza Líznerová
Master's thesis
Využití emocí v reklamě
Use of emotion in advertising
Abstract:
Diplomová práce se zabývá využitím emocí v reklamě. Teoretická část je věnována základním pojmům, které souvisejí s reklamou a emocemi. V práci je objasněn pojem reklama, její význam a postavení v marketingovém komunikačním mixu. Dále se práce zabývá osobností spotřebitele, jmenuje typy emocí, které jej ovlivňují během řešení životních situací i nákupního chování. V práci je řešena otázka, jakým způsobem …moreAbstract:
This diploma thesis deals with the use of emotions in advertising. Its theoretical chapter presents the basic concepts related to advertising and emotions. The study clarifies first the concept of advertising as well as its importance and position in the marketing communication mix. It focuses further on personality of consumers and defines the emotions which affect consumers in various life circumstances …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2020
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/x6lxn/
Thesis defence
- Date of defence: 23. 6. 2020
- Supervisor: PhDr. Tereza Vacínová, Ph.D.
- Reader: PhDr. Ilona Toufarová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Emocionalita spotřebitele a efektivita věrnostních programů
Dagmar Grauová -
The Effects of Product Placement on Consumer Behavior (Důsledky product placementu na chování spotřebitele)
Steven Van Wichelen -
Racionální versus emoční apely v reklamě
Gabriela Horáková -
Emoční apely a jejich využití v reklamě
Jan Valuch -
Působení emocionálních apelů v sociální reklamě zaměřené na domácí násilí
Kristina Šlachtová -
Využití emocí v reklamě
Kristina Kovařčíková -
Marketingový komunikační mix vybraného pivovaru.
Martina Lachmanová -
Digital marketing plan for a book using service-oriented marketing mix
Silvia Nagyová