Společenská odpovědnost podnikání jako jeden z nástrojů konkurenceschopnosti – Bc. Klára Mašková
Bc. Klára Mašková
Bachelor's thesis
Společenská odpovědnost podnikání jako jeden z nástrojů konkurenceschopnosti
Corporate social responsibility as one of the forms of competitive ability
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá problematikou konceptu Společenské odpovědnosti firem (CSR) jako konkurenční výhodou zkoumaného podniku. Na základě literární rešerše je řešena otázka konceptu CSR, konkurence a konkurenční výhody. V praktické části se práce zaměřuje na analýzu společensky odpovědných aktivit zkoumaného podniku, která je výchozím bodem pro následnou SWOT a stakeholder analýzu. Ze zjištěných …moreAbstract:
The bachelor thesis deals with the issue of Corporate Social Responsibility (CSR) concept as a competitive advantage of the chosen company. On the basis of literature research, the question of the concept of CSR, competition and competitive advantage is solved. The practical part of the work focuses on the analysis of the socially responsible activities of the selected company, which is the starting …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 4. 2023
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/ql1r8/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 6. 2023
- Supervisor: Ing. Miroslav Pavlák, Ph.D.
- Reader: Ing. Vilém Kunz, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Economics and Management
Theses on a related topic
-
Účinnost CSR (Corporate Social Responsibility) projektů v marketingové komunikaci firem
Adéla Šlajchová -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Darina Khomenko -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Ekaterina Sukhova -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Nelli Darbinyan -
Corporate social responsibility and its effectiveness for competitiveness of business
Iuliia Vasilenko -
Modern Corporate Social Responsibility
Nazerke Kalniyazova -
Péče o zaměstnance jako součást Corporate Social Responsibility na příkladu organizace Škoda Auto, a. s.
Lenka Ječná -
Corporate social responsibility and business competitiveness
Dijana Drinčić