Kateřina Marešová

Bachelor's thesis

Kreativní techniky v rámci tvorby komunikačních kampaní v praxi

Creative techniques in the making of communication campaigns in practice
Abstract:
Práce se zabývá kreativitou v rámci vzniku komunikační kampaně v prostředí reklamní agentury. Hlavním tématem jsou kreativní metody užívané během fáze ideace při tvorbě kreativního konceptu. Kreativních technik existuje velké množství. Některé jsou efektivní v jedné situaci, v jiné to ale může být úplně naopak. Práce porovnává literaturu s praxí – čtenář se má možnost dozvědět, které techniky se v …more
Abstract:
This thesis focuses on the creativity in the scope of communication campaign in the environment of an advertising agency. The main theme is the creative methods used during the phase of ideation when forming a new creative concept. There is a lot of creative techniques available nowadays. Some of them are effective in some situations meanwhile in some it can work the opposite way. This thesis compares …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 5. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 6. 2018
  • Supervisor: Zdeněk Vondra
  • Reader: Jan Řebíček

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/73364