Market Entry Strategy of Porsche AG to China – Bruno Souza Alcantara
Bruno Souza Alcantara
Master's thesis
Market Entry Strategy of Porsche AG to China
Market Entry Strategy of Porsche AG to China
Abstract:
Cílem této práce je zjistit, jak společnost Porsche AG vstoupila do pevninské Číny a argumenty pro strategii, kterou společnost používá od svého vstupu na trh, až do posledních let, prostřednictvím případové studie. K dispozici jsou tři kapitoly. První začíná teoretickou studií, analyzuje a popisuje mezinárodní marketingový rámec související s procesem vstupu na mezinárodní trh. Ve druhé kapitole byla …moreAbstract:
The goal of this thesis is to identify, how Porsche AG entered mainland China and the niche arguments for the strategy which the company has been using since its market entry, until the recent years, through a case study. There are three chapters. The first one starts with the theoretical study, analyzing and describing the international marketing framework, related to the international market entry …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2020
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/82970
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2021
- Supervisor: Marija Zlatić
- Reader: Jaroslav Halík
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/82970
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
International Business - Central European Business Realities
Theses on a related topic
-
Marketingová strategie vstupu podniku na nové trhy
František Koutník -
Strategie vstupu firmy na zahraniční trh
Michal Anestis -
Strategie vstupu na zahraniční trhy
Martin Kumar -
Řízení značky a komunikační strategie při vstupu na zahraniční trh v praxi podniku
Vendula Kejřová -
Řízení značky a komunikační strategie při vstupu na zahraniční trh v praxi podniku
Thi Thanh Thuy Luuová -
Konkurenční výhoda českého podniku jako součást marketingové strategie při vstupu firmy na zahraniční trh
Tetiana Remezovska -
Strategie vstupu podniku na zahraniční trhy a její vliv na organizační strukturu
Robert Kotlán -
Strategie vstupu podniku na zahraniční trhy a její vliv na organizační strukturu
Jan Tráge