Inesa Baghdasarjan
Master's thesis
Politický marketing v předvolebním období
Political marketing in the pre-election period
Abstract:
Cílem diplomové práce je rozbor marketingových strategií strany ČSSD a hnutí ANO 2011 v krajských volbách 2016. Dále si práce klade za cíl analyzovat jejich mediální obraz ve vybraných ekonomicko-politických týdenících (Euro, Respekt, Týden). Na základě obsahové analýzy týdeníků a kvalitativních rozhovorů se pokusí zodpovědět na následující otázky: Jak se odlišovaly marketingové strategie ČSSD a ANO …moreAbstract:
The purpose of this thesis is to analyze strategies of political marketing of the Czech Social Democratic Party and the political movement ANO 2011 in the Czech regional elections 2016. Furthermore, the work aims to analyze their media image in selected economic and political weeklies (Euro, Respect and Week). This thesis will attempt to answer the following questions through content analysis and qualitative …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 9. 2015
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/53030
Thesis defence
- Date of defence: 5. 1. 2017
- Supervisor: Karel Müller
- Reader: Kamil Fleissner
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/53030
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Politologie / Politologie
Theses on a related topic
-
Změna politického marketingu při prezentaci lídra během předvolební kampaně Smer-SD v letech 2016 a 2020
Adéla Kolouchová -
Politický marketing krajských voleb 2016
Jan Zipser -
Základní atributy značek ČSSD a ODS 2002-2013 ve volebních kampaních
Miloš Gregor -
Politický marketing krajských voleb 2016
Jan Zipser -
Politický marketing ve volebních kampaních v rámci voleb do Zastupitelstva Ústeckého kraje
Martin Tancoš -
Politický marketing vybraných stran v krajských volbách se zaměřením na sociální média
Jan ULLMANN -
Politický marketing a volební kampaně v ČR - na příkladu krajských voleb 2008
Eva Opatrná -
Politický marketing na sociálních sítích
Anna PILNAJOVÁ