China's Belt and Road Initiative (BRI) as a nation branding tool – Viktorie Mašková
Viktorie Mašková
Diplomová práce
China's Belt and Road Initiative (BRI) as a nation branding tool
Čínská Nová Hedvábná stezka jako nástroj nation brandingu
Anotace:
Tato diplomová práce studuje Čínskou Novou Hedvábnou stezku ve vztahu k teorii nation brandingu. Zaměřuje se na potenciál využití této iniciativy v Čínské nation brandingové strategii. První kapitola se zabývá umístěním teorie nation brandingu v současné teorii mezinárodních vztahů se zaměřením na její multidimenzionalitu. Druhá kapitola se věnuje tématu Nové Hedvábné stezky v kontextu multidimenzionálního …víceAbstract:
This Master thesis study Chinese Belt and Road initiative in connection to the nation branding theory. It focuses on the potential use of the initiative in a nation branding strategy by China. The first chapter follow the placement of the nation branding theory in current IR theory with the emphasis on its multidimensionality. The second chapter pursue the topic of the Belt and Road initiative in the …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 6. 2023
Identifikátor:
https://vskp.vse.cz/eid/91055
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 12. 9. 2023
- Vedoucí: Jeremy Alan Garlick
- Oponent: Gaziza Shakhanova
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/91055
Vysoká škola ekonomická v Praze
Magisterský studijní program:
Mezinárodní studia a diplomacie
Práce na příbuzné téma
-
From the Belt and Road Initiative to the COVID-19 Pandemic: Discursive Constructions of the Global South and Chinese National Self-Imagination
Le Cao -
The Belt and Road Initiative in the Middle East and North Africa (MENA): A Case Study of Egypt and Saudi Arabia
Abdalla Fahmi -
THE BELT AND ROAD INITIATIVE IN THE MAGHREB REGION AND ITS IMPACT: A CASE STUDY OF MOROCCO, ALGERIA, AND TUNISIA
Damien Brice Laborie -
China’s Belt and Road Initiative and sustainable development: a case study of China-Serbia relations from 2012 to 2022
Iva Ferlez -
The impacts of the Belt and Road Initiative in Southeast Asia: the cases of Laos, Myanmar and Cambodia
Sau Ying Ho -
A preliminary assessment of China’s Belt and Road Initiative (BRI) as an economic diplomacy strategy and its impact on national-EU political dynamism in Europe.
Shet Yuan Soo -
Belt and Road Initiative – Ekonomický projekt či prostředek zahraniční politiky
Tomáš Chvátal -
European Attitudes Towards the 'Belt and Road’ Initiative: A New Chinese Soft Power Mechanism?
Eva Kachlíková