Hana HELEKALOVÁ

Bachelor's thesis

Language of British and American Commercials on Cosmetic Products and Their Influence upon Potential Customers

Language of British and American Commercials on Cosmetic Products and Their Influence upon Potential Customers
Abstract:
This bachelor thesis is focused on language of television commercials on cosmetic products. The thesis is divided into two parts ? theory and analysis. In the theoretical part, advertising terms are defined together with linguistic terms, appearing in given type of commercials; also visual devices of these commercials are described. In the analysis, suitable commercial spots are chosen and subsequently …more
Abstract:
Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku jazyka televizních reklam na kosmetické výrobky. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou definovány pojmy spojené s reklamou a s lingvistickými jevy, vyskytujícími se v daném typu reklam a popsány vizuální prvky, které lze v tomto typu reklam nalézt. V praktické části jsou vybrány vhodné vzorky reklam, které jsou …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2011
Identifier: 19515

Thesis defence

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

HELEKALOVÁ, Hana. Language of British and American Commercials on Cosmetic Products and Their Influence upon Potential Customers. Zlín, 2011. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 05. 05. 2011

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe