Language of British and American Commercials on Cosmetic Products and Their Influence upon Potential Customers – Hana HELEKALOVÁ
Hana HELEKALOVÁ
Bachelor's thesis
Language of British and American Commercials on Cosmetic Products and Their Influence upon Potential Customers
Language of British and American Commercials on Cosmetic Products and Their Influence upon Potential Customers
Abstract:
This bachelor thesis is focused on language of television commercials on cosmetic products. The thesis is divided into two parts ? theory and analysis. In the theoretical part, advertising terms are defined together with linguistic terms, appearing in given type of commercials; also visual devices of these commercials are described. In the analysis, suitable commercial spots are chosen and subsequently …moreAbstract:
Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku jazyka televizních reklam na kosmetické výrobky. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou definovány pojmy spojené s reklamou a s lingvistickými jevy, vyskytujícími se v daném typu reklam a popsány vizuální prvky, které lze v tomto typu reklam nalézt. V praktické části jsou vybrány vhodné vzorky reklam, které jsou …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2011
Identifier:
19515
Thesis defence
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HELEKALOVÁ, Hana. \textit{Language of British and American Commercials on Cosmetic Products and Their Influence upon Potential Customers}. Online. Bachelor's thesis. Zlín: Tomas Bata University in Zlín, Faculty of Humanities. 2011. Available from: https://theses.cz/id/2nodxd/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
HELEKALOVÁ, Hana. Language of British and American Commercials on Cosmetic Products and Their Influence upon Potential Customers. Zlín, 2011. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 05. 05. 2011
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studiíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of HumanitiesBachelor programme / field:
Philology / English for Business Administration
Theses on a related topic
-
Vizuální vnímání světa: Úloha reklamy v uměleckém procesu
Iva Katrušáková -
Etické aspekty reklamy
Petra Škudrnová -
Psychologické aspekty reklamy
Pavla POSPÍŠILOVÁ -
\kur{Gangy z Birminghamu}: lingvistická analýza vybraných jevů britského televizního seriálu
Zuzana Hrdinová -
Zdvořilostní strategie a koncept tváře v DVTV z hlediska lingvistické pragmatiky
Barbora KOVALÍKOVÁ -
Vývoj reklamy a propagace v ruských mediích od dob socialismu po dnešní dobu - historie, funkce, typy reklam a jejich psychologické působení.
Anastasiya KRUPPA -
Proměny funkce internetové reklamy v době koronavirové epidemie
Kateřina Kertisová -
Jazyková hra jako nástroj persvazivní funkce reklamy
Michaela Černá