Ing. Radka Fénešová

Bachelor's thesis

Politický marketing

The political marketing
Abstract:
Prostřednictvím politického marketingu politické strany a kandidáti oslovují své potenciální voliče a přesvědčují je, aby volili právě je. Nabízeným produktem je politický program, podle kterého si voliči vybírají. Důležitým faktorem při procesu rozhodování občanů je celkový dojem, který mají z politického subjektu. Politické preference jsou určovány aktuální hospodářskou a společenskou situací. V …more
Abstract:
Political parties and candidates address their potential electorate through the political marketing in order to vote just for them. Political program if offered product on which voters make their choice. Overall impression and style of political subject is an important factor for citizens’ decision making process. Political preferences are determined by actual economical and social situation. In time …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 19. 6. 2010
  • Supervisor: prof. Ing. František Zich, DrSc.
  • Reader: Dr. Ján Mišovič, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní