Klára Lukavská

Master's thesis

Image a identita značky

Brand Image and Brand Identity
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na image a identitu značky. Cílem práce je na základě výzkumu provést komparaci jak je značka vnímána spotřebiteli (tedy jaká je její image) a tím, jak chce být sama značka vnímána (její identita). Teoretická část práce se zaměřuje na proces budování a řízení silných značek a na teoretické vymezení image a identity značky. V praktické části je pak představena samotná značka …more
Abstract:
The main focus of this diploma thesis is brand image and brand identity. The objective of the thesis is to compare how consumers perceive the brand (brand image) with how the brand wants to be perceived itself (brand identity). First part is focused on the process of building and managing strong brands, as well as defining brand image and brand identity theoretically. The practical part presents the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 6. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 1. 6. 2016
  • Supervisor: Alena Filipová
  • Reader: Jiří Zeman

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/49703

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod