Martin Kadlec

Master's thesis

Determinanty tržeb a návštěvnosti obchodního centra

rDeterminants of Sales and Attendance of Shopping Centre
Abstract:
Tato práce analyzuje determinanty ovlivňující tržby obchodního centra a poptávku po návštěvnosti centra na datech konkrétního obchodního centra z let 2007-2011. Na základě dat pětileté měsíční časové řady jsou sestaveny dva modely tržeb, jeden sledující tržby na zákazníka, v druhém modelu jsou vysvětlovanou proměnnou tržby obchodního centra vztažené k indexu tržeb maloobchodníků. Pro model analyzující …more
Abstract:
The thesis analyses determinants of shopping centre sales and its attendance demand; it is based on data of the specific shopping centre from the years 2007 -- 2011. Based on a five-year monthly time series, two sales models are created. One model tracks sales per customer, the other deals with the shopping centre sales which are compared with the sales index of retailers. On the other hand, a model …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 5. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 9. 2012
  • Supervisor: Peter Bolcha
  • Reader: Ivo Koubek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/33726

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Ekonomie a hospodářská správa / Ekonomická analýza