Bc. Tomáš Bosák

Master's thesis

Vztah PPC reklamy a tržeb e-shopů

The relationship between PPC advertising and e-shop sales
Abstract:
Cílem práce je navrhnout postup, jak by měly e-shopy přistupovat k PPC reklamám za účelem zvýšení tržeb. V rámci práce bude provedena analýza vlivu PPC reklam na tržby vybraných e-shopů a na jejím základě budou navržena doporučení. V teoretické části budou popsána východiska online marketingu a blíže bude rozebrána problematika PPC reklamy. V praktické části bude provedena analýza empirických dat vybraných …more
Abstract:
The goal of the thesis is to propose a procedure on how e-shops should approach PPC advertising with the aim of increasing revenues. Within the work, an analysis of the impact of PPC advertising on the revenues of selected e-shops will be conducted, and recommendations will be proposed based on it. The theoretical part will describe the fundamentals of online marketing and delve more deeply into the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 5. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 6. 2024
  • Supervisor: Ing. Daniel Kvíčala, Ph.D.
  • Reader: Ing. Nicolle Sarah Václavíková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné