Mgr. Ingrid Procházková, Ph.D.
Doctoral thesis
Hlas žáků: Příběh sexty A
Pupils voice: The story of sexta A
Abstract:
Dizertační práce se zabývá problematikou hlasu žáků střední školy v kontextu tradic a idejí střední školy. Hlas žáků je obvykle velmi široce definován a týká se řady oblastí života žáků ve škole, v této dizertační práci byl hlas žáků zúžen pouze na oblast výuky, protože právě ta je klíčovým procesem, který se zde odehrává. Cílem této práce je prostřednictvím kvalitativního výzkumného šetření popsat …moreAbstract:
The theme of the dissertation thesis is the voice of grammar school pupils in the context of the traditions and ideas of a grammar school. The pupils' voice is usually defined very widely, and it is connected to a lot of fields of pupils' lives at school. I focused on the pupils' voice of a teaching area because it is the key process when the pupils' voice is happening. The main aim of this dissertation …moreKeywords
Hlas žáků gymnázium kvalita výuky efektivita výuky žákovské hodnocení výuky kvalitativní výzkum případová studie situační analýza videostudie český jazyk a literatura matematika didaktická znalost obsahu vztah učitele a žáka. Pupils voice grammar school teaching quality teaching efficiency pupil's assessment of teaching qualitative research case study situation analysis video data analysis czech language and literature mathematics didactic knowledge of content teacher – pupil relationship.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 12. 2019
Identifier:
https://is.muni.cz/th/t7rij/
Thesis defence
- Date of defence: 13. 5. 2020
- Supervisor: Mgr. Roman Švaříček, Ph.D.
- Reader: doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D., doc. PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsDoctoral programme / field:
Education (4-years) / Education
Theses on a related topic
-
Vztah mezi vnímaným přístupem učitele a copingovými strategiemi, seberegulovaným učením a akademickým výkonem u studentů středních škol
Eliška Ročková -
Vztah mezi učitelem a žákem na waldorfské a klasické základní škole
Berenika Lipková -
Vztah učitelů ZŠ a SŠ k hudbě a hudební výchově
Ivana Procházková -
Srovnání míry humanismu a kreativity a jejich vzájemný vztah u učitelů základních škol se zaměřením na digitální technologie a učitelů klasické základní školy
Martina Keratová -
Vztah učitele a žáka ve studentských příbězích
Gabriela Mezníková -
Vztah mezi učitelem a žákem na 2. st. ZŠ a nižším stupni víceletého gymnázia z pohledu vnímání sebe samého a jejich vzájemné interakce
Kamila SRBOVÁ -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
A Comparative Analysis of English Language Teaching in Czech and Norwegian Schools
Barbora Mikešová