Analýza exportu a podpory zahraničního obchodu ve Spolkové republice Německo – Martin Marek
Martin Marek
Diplomová práce
Analýza exportu a podpory zahraničního obchodu ve Spolkové republice Německo
Analysis of Export and Foreign Trade Promotion of the Federal Republic of Germany
Anotace:
Cílem práce je provést analýzu exportu SRN a analyzovat tamní nepřímou podporu zahraničního obchodu. První část práce se zabývá zkoumáním slabých stránek a rizik spojených s exportem a jejich projevy na německé ekonomice. Druhá část práce zkoumá institucionální zajištění systému podpory zahraničního obchodu, jeho efektivitu a srovnává jej s vybranými evropskými ekonomikami.Abstract:
The objective of the thesis is to analyse the German export and to analyse German indirect foreign trade promotion. The first part examines export weaknesses and risks and their impacts on German economy. The second part investigates and evaluates the institutional arrangement of the foreign trade promotion system and compares it with selected European economies.
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 9. 2013
Identifikátor:
http://www.vse.cz/vskp/eid/44479
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 15. 1. 2015
- Vedoucí: Pavel Neumann
- Oponent: Stanislav Šaroch
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/44479
Vysoká škola ekonomická v Praze
Magisterský studijní program / obor:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Práce na příbuzné téma
-
Competitiveness of small and medium sized enterprises in China
Xie Xie -
Specifics of governance model in small and medium sized companies
Kristina Palakhova -
Specifics of governance model in small and medium sized companies
Nurzhan Bekishev -
Social Network and its marketing potential for Small and Medium Enterprises
Jan Syrinek -
Electronic Marketing in Small and Medium Sized Enterprises (SME)
Ilie Nejdanov -
Chances and risks of Human Resources Management of small and medium-sized enterprises in the area of employee engagement with regards to the employees’ age
Roxana-Anka Hinzmann -
The European Union support tools and their impact on the Small and Medium-sized Enterprises in Czech and Slovak Republic
Kristína Srdošová -
Economic Development and Small-Medium-Sized enterprises: A study in the Caucasus region
Eshkin IBRAGIMOV