Využití marketingu pro zvýšení konkurenceschopnosti firmy – Bc. Michaela Pavlíčková
Bc. Michaela Pavlíčková
Bachelor's thesis
Využití marketingu pro zvýšení konkurenceschopnosti firmy
The utilization of the marketing for competitiveness increase of company
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřena na využití marketingu pro zvýšení konkurenceschopnosti zvolené společnosti Bematech s.r.o. V první části práce je věnována pozornost konkurenci, konkurenceschopnosti a konkurenčním strategiím, teorii marketingu, segmentaci trhu, hodnotě pro zákazníka, marketingovému mixu a BCG matici. Druhá část bakalářské práce je zaměřena na analýzu současného stavu podniku včetně jeho …moreAbstract:
Bachelor thesis is focused on using marketing to increase the competitiveness of the chosen company Bematech s.r.o. In the first part is attention devoted to the competition, competitiveness and competitive strategies, marketing theory, market segmentation, customer value, marketing mix and BCG matrix. The second part of bachelor thesis is focused on analyzing the current status of the company, including …moreKeywords
Konkurence konkurenceschopnost konkurenční strategie teorie marketingu segmentace trhu hodnota pro zákazníka marketingový mix BCG matice SWOT analýza PEST analýza Competition competitive competitive strategy marketing theory market segmentation customer value marketing mix BCG matrix SWOT analysis PEST analysis
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2017
Identifier:
https://is.sting.cz/th/jwlay/
Thesis defence
- Date of defence: 29. 5. 2017
- Supervisor: doc. Ing. Josef Dobřický, CSc.
- Reader: Ing. Lucie Borkovcová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie StingSting academy
Bachelor programme / field:
Economy and Management / Organization and Management of small and medium sized firms
Theses on a related topic
-
Hodnota pro zákazníka ve vybraném podniku
Lenka Drahotová -
Outdoorová značka a její hodnota pro zákazníka
Ladislava BEZDĚKOVÁ -
Stanovení hodnoty pro zákazníka pro vybranou kategorii chemických produktů
Daniela Kaplanová -
Hodnota pro zákazníka
Miroslav Maláč -
Hodnota pro zákazníka
Jana Počtová -
Hodnota pro zákazníka
Zuzana Ryšavá -
Tvorba hodnoty pro zákazníky ve vybraném podniku
Klára Hanzlíková -
Hodnota pro zákazníka jako předpoklad dosažení konkurenční výhody podniku
Lukáš Holeček