Barbora Hnaníčková
Master's thesis
CSR jako konkurenční výhoda
CSR as a competitive advantage
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá tématem společenské odpovědnosti firem (CSR), zaměřuje se na firmy ze společensky citlivých odvětví, konkrétně především na pivovarnictví. Cílem této práce je zhodnotit, zda mohou být kontroverzní firmy považovány za společensky odpovědné a jestli mohou své zapojení do CSR aktivit přeměnit na konkurenční výhodu na trhu. Součástí práce je analýza CSR strategie společnosti …moreAbstract:
This thesis deals with corporate social responsibility (CSR), with the focus on companies from controversial industries, especially in brewing. The goal of this thesis is to analyze whether controversial firms can be considered socially responsible and if they can turn their involvement in CSR activities into a competitive advantage on the market. Part of this work is an analysis of CSR strategy of …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 1. 2019
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/79272
Thesis defence
- Date of defence: 25. 5. 2020
- Supervisor: Kamila Matysová
- Reader: Jitka Volfová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/79272
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Účinnost CSR (Corporate Social Responsibility) projektů v marketingové komunikaci firem
Adéla Šlajchová -
Corporate social responsibility and its effectiveness for competitiveness of business
Iuliia Vasilenko -
Modern Corporate Social Responsibility
Nazerke Kalniyazova -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Darina Khomenko -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Nelli Darbinyan -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Ekaterina Sukhova -
Péče o zaměstnance jako součást Corporate Social Responsibility na příkladu organizace Škoda Auto, a. s.
Lenka Ječná -
Corporate social responsibility and business competitiveness
Dijana Drinčić