Barbora Hnaníčková

Master's thesis

CSR jako konkurenční výhoda

CSR as a competitive advantage
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá tématem společenské odpovědnosti firem (CSR), zaměřuje se na firmy ze společensky citlivých odvětví, konkrétně především na pivovarnictví. Cílem této práce je zhodnotit, zda mohou být kontroverzní firmy považovány za společensky odpovědné a jestli mohou své zapojení do CSR aktivit přeměnit na konkurenční výhodu na trhu. Součástí práce je analýza CSR strategie společnosti …more
Abstract:
This thesis deals with corporate social responsibility (CSR), with the focus on companies from controversial industries, especially in brewing. The goal of this thesis is to analyze whether controversial firms can be considered socially responsible and if they can turn their involvement in CSR activities into a competitive advantage on the market. Part of this work is an analysis of CSR strategy of …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 1. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 5. 2020
  • Supervisor: Kamila Matysová
  • Reader: Jitka Volfová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/79272