Teaching English to Children on the Basis of Multiple Intelligences Theory – Bc. Vendula Přikrylová Krpcová
Bc. Vendula Přikrylová Krpcová
Master's thesis
Teaching English to Children on the Basis of Multiple Intelligences Theory
Teaching English to Children on the Basis of Multiple Intelligences Theory
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá otázkou výuky anglického jazyka dětí na základě teorie mnohačetných inteligencí (MI) Howarda Gardnera. Teoretická část popisuje teorii MI a charakterizuje jednotlivé typy rozmanitých inteligencí. Dále navrhuje způsob jak tyto inteligence u dětí identifikovat. Praktická část vyhodnocuje a presentuje zjištěné výsledky, které se staly základem pro přiložené aktivity. Jednotlivé …moreAbstract:
This diploma thesis deals with an issue of teaching English to children on the basis of Howard Gardner’s theory of Multiple Intelligences (MI). The theoretical part describes the MI theory, characterises diverse intelligences and suggests ways of identifying intelligences in young learners. The practical part is devoted to presentation and evaluation of the research findings. On the basis of results …moreKeywords
Teorie mnohačetných inteligencí inteligence mladší školní věk výuka anglického jazyka pedocentrický přístup individualita žáka individuální potřeby a preference zjištění preferencí výzkum zjištění dominantních inteligencí aktivity na míru centra aktivit práce na projektu tématicky zaměřené aktivity. Multiple Intelligences theory intelligence young learners teaching English learner centered approach learner’s individuality individual preferences and needs preferences identification research disclosure of the prevailing intelligences tailor made activities learning centers project work topic-based activities.
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2010
Identifier:
https://is.muni.cz/th/d61lv/
Thesis defence
- Date of defence: 16. 6. 2010
- Supervisor: Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D.
- Reader: PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PŘIKRYLOVÁ KRPCOVÁ, Vendula. \textit{Teaching English to Children on the Basis of Multiple Intelligences Theory}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2010. Available from: https://theses.cz/id/2w3sfb/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School and Language School Teacher Training in English Language
Theses on a related topic
-
Pohybové aktivity pro nácvik chování žáků mladšího školního věku v mimořádných situacích způsobených říší hub, rostlin a živočichů
Helena Macholánová -
Tematicky zaměřená jógová cvičení pro děti předškolního věku
Natálie Hladíková -
Use of Multiple Intelligences Theory in ELT at Lower Secondary School
Michaela MACHÁČKOVÁ -
Intensive Language Courses – Development of the Four Primary Language Skills through Multiple Intelligences Theory
Tomáš Andrášik -
Multiple intelligences theory as a useful framework for planning and executing study trips for learners of languages
Ondřej Špaček -
The Use of Multiple Intelligences at the End of Primary Education.
Dana Charvátová -
Analysing and Supplementing an ELT Course Book in the Light of Howard Gardner's Theory of Multiple Intelligences
Roman Krejčí -
Multiple Intelligences and Different Learning Styles in the Process of Teaching Grammar
Věra Nečasová